מאי 19, 2024

Warning: sprintf(): Too few arguments in /home/zed66102/public_html/wp-content/themes/newsphere/lib/breadcrumb-trail/inc/breadcrumbs.php on line 254

קפה – הכיף להתחיל את היום

היום של אנשים רבים ולמעשה כל אנשים העולם מתחיל בשתיית כוס קפה. אולם ככל דבר אחר יש בקפה יתרונות וחסרונות.

היתרונות והחסרונות של הקפה

הוא מכיל למשל את חומר הקפאין. מצד אחד למשל יש האומרים כי הוא משפר את הזיכרון, ומצד שני אינו טוב כל כך לחיזוק העצמות ואף יוצר בריחת סידן. בכל אופן נדמה כי מרבית האנשים מתקשים כלל לתפקד אם לא ישתו את ספל הקפה האהוב עליהם. פעמים רבות קפה נצרך כמשקה אהוב במהלך כל היממה, כאשר ידוע הוא שמומלץ לא לשתות אותו לקראת ערב כדי שהוא לא יצור קשיי הירדמות בלילה וערנות רבה מדי.

חווית הקפה וההיסטוריה שלו

הרגע הזה עם עצמך או במהלך עיסוקיך, ללפות בידיים את ספל המשקה החם והאהוב, ייחודי לשתיית משקה זה ולכל אדם באופן פרטי. עם כל סיפורי ההיסטוריה וריבוי האגדות על מקורו של המשקה, אם הגיע ממצרים מתימן או מאתיופיה ואיזור אפריקה, בכל מקרה מי שמצא את הפולים ואת הצמח, בדרך מקרית הפולים שנלעסו יצרו ערנות רבה ואף תחושה של שמחה ואופוריה. בחלוף תקופה רבה, שתייתו של המשקה יצרה גם את תרבות המפגש סביבו, סביב הכנתו וכל קשר חברתי מסתכם או מתחיל במשפט "נפגש לקפה". כך כל התרבויות החלו ליהנות רבות משתייתו ולפתח משקאות בטעמים רבים, שונים ומגוונים ביותר.

סוגי הקפה ותרבויות שתיית הקפה השונות

החל מבוץ השחור שנחשב לאותנטי, ועד לאמריקנו, קפוצינו, לאטה ועוד טעמים שונים של הקפה, במרקמים מגוונים בטעמי וניל או אגוזים וכיוצא באלו. את החומר העיקרי שלו מייצג הקפאין שמעורר את מערכות העצבים בגוף, ונספג באופן מהיר בכל הגוף. חומר הקפאין מפחית את העייפות וידוע אף כמקל על כאבי ראש בהזרמת דם.

קפה תורם לכושר הגופני

ישנם גם ספורטאים רבים שחלק מן הדיאטה שלהם היא צריכה של משקה זה, על מנת להגביר ולהמריץ כוחות ולהשקיע יותר מאמצים בתהליכי האימון או בתחרויות. מתעמלים רבים בוחרים לשתות את המשקה לפני כל פעילות גופנית לשם שיפור ביצועים. הוא יכול לתרום גם להרגשה של שובע, לסייע בדיאטה ואף מייחסים לו תכונות כמו שיפור הזיכרון, סיוע לזירוז חילוף החומרים בגוף וכן שיפור במצב תאי הגוף.

More Stories

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.